Pogosta vprašanja in odgovori

Splošna vprašanja

1. Ali tehnična kontaktna oseba lahko prejema obvestila o nadgradnjah, ali jih prejema samo administrativna kontaktna oseba?
2. Pozabili smo geslo. Nam ga lahko resetirate? 
3. Vsebine in aplikacije bi želeli iz storitve Arnes GVS prenesti na druge storitve Arnesa, katere storitve naj uporabimo?

Vprašanja o selitvi spletišč

4. Ali trenutna spletna stran, ki jo gostimo na Arnes GVS, po ukinitvi ne bo več delovala?
5. Kako lahko spletišče postavimo na Arnes Spletu?
6. Kako lahko na enostaven način naredimo prehod iz lastne platforme WordPress na Arnes Splet?
7. Ali boste podpirali tudi platformo Joomla?
8. Ali predlagate, da pri prehodu iz Joomle na Arnes Splet naredimo novo osnovo in nato prenesemo vsebine?
9. Ali je na Arnes Splet možen prenos teme za WordPress, ki jo je kupila šola?
10. Strežnik Arnes GVS smo uporabljali za gostovanje spletnih strani, ki so postavljene v WordPressu. Ali lahko na Arnes Spletu uporabljamo iste vtičnike?
11. Kako naj postavimo galerijo slik za spletno stran?

Vprašanja o selitvi spletnih učilnic

12. Kako je s prenosom obstoječih učilnic na GVS-ju na Arnes učilnice? Ali jih je mogoče izvoziti in uvoziti na novo?
13. Trenutno v Moodlu uporabljamo vtičnike, ki niso na voljo na Arnes Učilnicah. Ali jih bomo lahko uporabljati tudi v prihodnje?
14. Na šoli smo imeli omogočen dostop do spletnih učilnic za starše. Ali obstajajo rešitve, ki bi omogočile prijavo z AAI-računom za starše?

Vprašanja o selitvi ostalih aplikacij

15. Ali lahko preiskusimo delovanje storitve Strežnik po meri?
16. Kako lahko iz storitve Arnes GVS preselimo storitev kot je informacijska tabla, za katero uporabljamo določen program?

Vprašanja o storitvi Arnes GVS

17. Pred časom ste poslali obvestilo, da bo PHP na Arnes GVS posodobljen konec julija. Zadnje obvestilo pravi, da ne boste nadgrajevali programske opreme. Ali bo do nadgradnje prišlo?
18. Kaj se zgodi s certifikatom DigiCert, ki je vezan na Arnes GVS?

Splošna tehnična vprašanja
19. Aplikacija, ki jo je namestila organizacija na strežnik, ne deluje?
20. Ali mora organizacija sama skrbeti za varnostno kopijo svojih podatkov?
21. Kam je potrebno prenesti dinamične datoteke?
22. Koliko prostora dobi posamezna organizacija na virtualnem strežniku?
23. Ali organizacija lahko pridobi dodatni prostor?
24. Ali je razpoložljiva pasovna širina (bandwidth) v posameznem mesecu omejena?
25. Kakšna je hitrost povezave, s katero je strežnik povezan v internet?
26. Kateri operacijski sistem je nameščen na navideznem strežniku?
27. Ali strežnik podpira “FrontPage Extensions”?
28. Ali je število podatkovnih baz, ki jih lahko ima organizacija, na strežniku omejeno?
29. Ali lahko v MySQL-u dodajamo nove podatkovne baze?
30. Kaj je potrebno narediti, da bo domena organizacije npr. www.sola.si kazala na novi dinamični strežnik?
31. Ali je na virtualnem strežniku lahko več spletnih aplikacij?
32. Ali lahko organizacija sama spremeni geslo za strežnik?
33. Kako se lahko spremeni pravice datotek?
34. Kako se lahko spremlja porabo prostora na strežniku?
35. Ali Arnes lahko na strežnik namesti dodatne module, ki jih za svoje delovanje potrebujejo spletne aplikacije?
36. Organizacija bi sama rada urejala sistemske datoteke. Ali je to mogoče?

Splošna vprašanja

1. Ali tehnična kontaktna oseba lahko prejema obvestila o nadgradnjah, ali jih prejema samo administrativna kontaktna oseba?

Tehnična kontaktna oseba v vsakem primeru sprejema obvestila o nadgradnjah, brez da bi to posebej označila.

2. Pozabili smo geslo. Nam ga lahko nastavite na prvotno vrednost?

Za ponastavitev gesla je potrebno na Arnes poslati epošto iz naslova tehničnega ali administrativnega kontakta. Arnes bo geslo nastavil na prvotno vrednost in ga po priporočeni pošti poslal tehnični kontaktni osebi.

3. Vsebine in aplikacije bi želeli iz storitve Arnes GVS prenesti na druge storitve Arnesa, katere storitve naj uporabimo?

  • Spletišča (WordPress, Joomla …)
    Za gostovanje spletišč vam priporočamo storitev Arnes Splet, ki temelji na WordPress-u in vam omogoča hitro in enostavno izdelavo spletne strani. V storitev se lahko prijavite na naslovu https://splet.arnes.si z AAI-računom. Nato lahko ustvarite spletišče in začnete urejati izgled in vsebino, Arnes pa bo poskrbel za varnost in posodobitve. Storitev vam prav tako omogoča enostavno nalaganje datotek (pdf, jpg, png …) v skupno knjižnico na spletišču. Osnovna navodila najdete na naslovu http://www.arnes.si/pomoc-uporabnikom/arnes-splet.
  • Spletne učilnice (Moodle)
    V kolikor imate na Arnes GVS vzpostavljene spletne učilnice, vam priporočamo storitev Arnes Učilnice, ki temelji na platformi Moodle. Storitev lahko naročite prek Portala članic https://portal.arnes.si, s čimer pridobite dostop do lastnih učilnic na naslovu https://ucilnice.arnes.si. V učilnice se prijavite s svojim AAI-računom, nato pa lahko na novo kreirate vse predmete ali pa ročno izvažate in uvažate vsak predmet iz vašega Moodla na Arnes Učilnice. Moodle mora biti ustrezno posodobljen, vsaj na različico 2.7.
  • Druge aplikacije
    Če uporabljate Arnes GVS v druge namene vam priporočamo storitev Strežnik po meri, kjer pridobite dostop do strojnih virov, na katerih sami postavite svoj strežnik ali več strežnikov. Od Storitve Arnes GVS se razlikuje v tem, da morate sami namestiti in nato posodabljati operacijski sistem in nato namestiti želene aplikacije. Ko to uredite, je storitev po načinu delovanja in funkcijah zelo podobna GVS-ju. Na voljo imate dve možnosti strojnih resursov: 4vCPU/8GB RAM/160GB in 8vCPU/16GB RAM/250GB. Storitev je članicam omrežja na voljo brezplačno. Navodila za uporabo najdete na spletni strani https://www.arnes.si/storitve/splet-posta-strezniki/streznik-po-meri.

Vprašanja o selitvi spletišč

4. Ali trenutna spletna stran, ki jo gostimo na Arnes GVS, po ukinitvi ne bo več delovala?

Ne, lahko pa spletno stran preselite na Arnes Splet. Gre za centralizirano storitev z nameščeno platformo WordPress, v katero se lahko prijavite z vašim AAI-računom. Uporabo te storitve vam svetujemo zaradi enostavnega vzdrževanja in uporabe. V tem primeru vam namreč ni potrebno izvajati posodobitev aplikacije in vtičnikov. V kolikor bi želeli, se boste lahko udeležili tudi webinarja za Arnes Splet, kjer bomo predstavili, kako se storitev uporablja in kaj omogoča. Lahko pa si pomagate tudi z navodili na naslovu: http://www.arnes.si/pomoc-uporabnikom/arnes-splet.

5. Kako lahko spletišče postavimo na Arnes Spletu?

Na Arnes Spletu, ki ga najdete na spletni strani https://splet.arnes.si se prijavite z AAI-računom, kreirate spletišče in ga preizkusite.

6. Kako lahko na enostaven način naredimo prehod iz lastne platforme WordPress na Arnes Splet?

Arnes Splet, ki temelji na platformi WordPress, vam omogoča uvoz vsebine. Za uvoz se morate najprej prijaviti v storitev s svojim AAI-računom in ustvariti lastno spletišče. V nadzorni plošči ustvarjenega spletišča imate možnost »Orodja« in »Uvozi«. Tako lahko uvozite vsebino iz drugega sistema WordPress, ki ga imate na vašem strežniku Arnes GVS. Prenese se le vsebina brez vtičnikov ali tem. Prav tako lahko pride do sprememb v primeru, da na trenutni spletni strani uporabljate teme ali vtičnike, ki na Arnes Spletu niso dodani. Zaradi omenjenih omejitev vam svetujemo, da najprej preizkusite storitev in zadevo zastavite na novo.

7. Ali boste poleg platforme WordPress podpirali tudi platformo Joomla?

Storitve, kjer bi imeli nameščeno Joomlo, nimamo. Na voljo vam je storitev Arnes Splet, ki uporablja sodobno platformo WordPress. Uporabo že omenjene storitve vam svetujemo zaradi enostavnega vzdrževanja in uporabe. Ne bo vam potrebno izvajati posodobitev aplikacije in vtičnikov, ampak le ustvarite spletno stran in skrbite za vsebine in obliko.

8. Ali predlagate, da pri prehodu iz Joomle na Arnes Splet naredimo novo osnovo in nato prenesemo vsebine?

Svetujemo vam, da na novo kreirate spletišče in ga tudi oblikovno uredite. Nato lahko uvozite še vsebine. V primeru težav pri uvozu nas lahko kontaktirate.

9. Ali je na Arnes Splet možen prenos teme za WordPress, ki jo je kupila šola?

Uvoz teme ni možna, uvozite lahko določeno vsebino iz drugega sistema WordPress, prenesejo se le prispevki, strani, komentarji, polja po meri, kategorije in značke, brez vtičnikov ali tem. Prav tako lahko pride do sprememb v primeru, da na trenutni spletni strani uporabljate teme ali vtičnike, ki na Arnes Spletu niso dodani. Zaradi omenjenih omejitev vam svetujemo, da najprej storitev preizkusite.

10. Strežnik Arnes GVS smo uporabljali za gostovanje spletnih strani, ki so postavljene v WordPressu. Ali lahko na Arnes Spletu uporabljamo iste vtičnike?

Vtičniki na Arnes Spletu so preizkušeni in redno posodabljani, sprejemamo tudi predloge uporabnikov in po njihovem pregledu in ob potrebah večjega števila uporabnikov dodajamo tudi nove vtičnike in teme. Pri samem prenosu spletne strani iz Arnes GVS na Arnes Splet je sicer možen prenos določenih vsebin, torej strani in prispevkov, kjer so uporabljeni vtičniki, ki jih podpira tudi Arnes Splet. V kolikor bi kljub temu želeli uporabljati WordPress z lastnimi vtičniki vam svetujemo uporabo storitve Strežnik po meri, kjer pridobite dostop do strojnih virov, na katerih lahko sami postavite svoj strežnik (torej sami namestite operacijski sistem, aplikacije …). Potrebno se je zavedati, da morate strežnik sami tudi vzdrževati, posodabljati operacijski sistem, aplikacije … Več o storitvi najdete na naslovu: https://www.arnes.si/storitve/splet-posta-strezniki/streznik-po-meri.

11. Kako naj postavimo galerijo slik za spletno stran?

Za enostavno vzpostavitev spletne strani in galerije vam priporočamo storitev Arnes Splet. Vtičnik, ki je namenjen enostavnemu urejanju slik v galerije in albume se imenuje Nextcellent Gallery.

Vprašanja o selitvi spletnih učilnic

12. Kako je s prenosom obstoječih učilnic na GVS-ju na Arnes učilnice? Ali jih je mogoče izvoziti in uvoziti na novo?

Najprej naročite Arnes Učilnice, tako da pooblaščena oseba odda zahtevek v Portalu članic. Želene učilnice lahko izvozite iz Moodla z ukazom ustvarjanje varnostne kopije, nato pa v Arnes Učilnicah izberete uvoz predmetov. Za prenos učilnic predlagamo različico Moodla 2.7 ali novejšo, saj se s tem izognete morebitnim težavam. Na naslovu https://skupnost.sio.si/pluginfile.php/1/blog/attachment/3407/Moodle_vodic_ucitelji.pdf najdete tudi vodič za učitelje, ki vsebuje navodila za spletne učilnice Moodle, različico 2.5.

13. Trenutno v Moodlu uporabljamo vtičnike, ki niso na voljo na Arnes Učilnicah. Ali jih bomo lahko uporabljati tudi v prihodnje?

Arnes Učilnice so centralizirana storitev, zato je pred dodajanjem novih tem in vtičnikov potrebno novo dodano funkcionalnost preveriti. To je potrebno storiti zaradi varnostnih razlogov, saj lahko spremembe vplivajo na celoten sistem spletnih učilnic. Iz omenjenih varnostnih razlogov je dodajanje tem in vtičnikov omejeno.
V kolikor bi kljub temu želeli uporabljati spletne učilnice z lastnimi vtičniki, vam svetujemo uporabo storitve Strežnik po meri, kjer pridobite dostop do strojnih virov, na katerih lahko sami postavite svoj strežnik (torej sami namestite operacijski sistem, aplikacije …). Potrebno se je zavedati, da morate strežnik sami tudi vzdrževati, posodabljati operacijski sistem, aplikacije … Več o storitvi najdete na naslovu: https://www.arnes.si/storitve/splet-posta-strezniki/streznik-po-meri.

14.Na šoli smo imeli omogočen dostop do spletnih učilnic za starše, kar pa s prehodom na Arnes Učilnice in sistem AAI-računov ne bo možno. Ali obstajajo rešitve, ki bi omogočile prijavo za starše?

Uporaba AAI-računov za starše ni možna.

Vprašanja o selitvi ostalih aplikacij

15. Ali lahko preiskusimo delovanje storitve Strežnik po meri?

Storitev Strežnik po meri lahko pridobite ter ga poljubno preizkusite pred izklopom GVS strežnikov konec šolskega leta 2018/19. Več informacij ter navodila za pridobitev najdete na sledečem naslovu: http://www.arnes.si/storitve/splet-posta-strezniki/streznik-po-meri.

16. Kako lahko iz storitve Arnes GVS preselimo storitev kot je informacijska tabla, za katero uporabljamo določen program?

Svetujemo vam uporabo storitve Strežnik po meri, kjer pridobite dostop do strojnih virov, na katerih lahko sami postavite svoj strežnik (torej sami namestite operacijski sistem, aplikacije,…). Ko bo strežnik postavljen, lahko namestite vse potrebno za delovanje programa za informacijsko tablo. Potrebno se je zavedati, da morate strežnik sami tudi vzdrževati, posodabljati operacijski sistem, aplikacije … Več o storitvi najdete na naslovu: https://www.arnes.si/storitve/splet-posta-strezniki/streznik-po-meri.

Vprašanja o storitvi Arnes GVS

17. Pred časom ste poslali obvestilo, da bo PHP na Arnes GVS posodobljen konec julija. Zadnje obvestilo pravi, da ne boste nadgrajevali programske opreme. Ali bo do nadgradnje prišlo?

Obveščamo vas, da PHP ne bo posodobljen, tako kot je bilo to na začetku mišljeno. To posledično pomeni, da lahko zaenkrat še vedno dostopate do podatkov na vašem GVS. Če imate na Arnes GVS platformo Moodle, vam svetujemo, da v čim krajšem času naročite Arnes Učilnice (pooblaščena oseba odda zahtevek v Portalu članic) in začnete s prenosom vsebin.

18. Kaj se zgodi s certifikatom DigiCert, ki je vezan na Arnes GVS?

Izdani certifikat po ukinitvi ne bo več uporaben, saj je vezan na trenutni strežnik. V kolikor boste stran preselili na nov strežnik, lahko ponovno oddate zahtevek za certifikat v skladu z navodili na naslovu: http://www.arnes.si/storitve/splet-posta-strezniki/digitalna-strezniska-potrdila. Ker ste upravičeni do Arnesovih storitev, je certifikat brezplačen.

Splošna tehnična vprašanja

19. Aplikacija, ki jo je namestila organizacija na strežnik, ne deluje?

Pri storitvi “Gostovanje dinamičnih spletnih strani in virtualnih strežnikov” Arnes aplikacijske podpore ne ponuja. To pomeni, da Arnes skrbi izključno za to, da deluje operacijski sistem, PHP in MySQL. Uporabniki morajo svoje aplikacije, ki ne delujejo, razhroščevati sami. V pomoč so lahko dnevniške datoteke, ki se nahajajo v mapi /var/log/httpd/.

20. Ali mora organizacija sama skrbeti za varnostno kopijo svojih podatkov?

Da. Arnes skrbi za varnostno kopijo podatkov na nivoju celotnega fizičnega strežnika, za podatke na posameznem virtualnem strežniku pa mora organizacija skrbeti sama.

21. Kam je potrebno prenesti dinamične datoteke?

Datoteke je potrebno prenesti v mapo /var/www/html, kar je tudi koren (document root) spletnega strežnika.

22. Koliko prostora dobi posamezna organizacija na virtualnem strežniku?

10GB, vendar cca. 500MB zasede operacijski sistem z moduli. Prostor lahko naknadno povečujemo, in sicer do 30G.

23. Ali organizacija lahko pridobi dodatni prostor?

Organizacija lahko na Arnes pisno posreduje razloge za povečanje prostora, nato o odobritvi povečanja prostora odloča komisija znotraj Arnesa.

24. Ali je razpoložljiva pasovna širina (bandwidth) v posameznem mesecu omejena?

Ne.

25. Kakšna je hitrost povezave, s katero je strežnik povezan v internet?

Fizični strežnik je v internet povezan s hitrostjo 1 Gb/s.

26. Kateri operacijski sistem je nameščen na navideznem strežniku?

Linux CentOS.

27. Ali strežnik podpira “FrontPage Extensions”?

Strežnik temelji na operacijskem sistemu Linux in “FrontPage Extensions” ne podpira.

28. Ali je število podatkovnih baz, ki jih lahko ima organizacija, na strežniku omejeno?

Število podatkovnih baz na strežniku ni omejeno.

29. Ali lahko v MySQL-u dodajamo nove podatkovne baze?

S pomočjo orodja PhpMyAdmin, ki je na naslovu FQDN/mysqlAdmin/ lahko izvajate celotno administracijo podatkovne baze MySQL preko spletnega vmesnika.

30. Kaj je potrebno narediti, da bo domena organizacije npr. www.sola.si kazala na novi dinamični strežnik?

Z administrativnega ali tehničnega naslova za domeno pošljite zahtevo za preusmeritev domene na helpdesk(at)arnes.si. Pri tem omenite katera domena naj kaže na kateri strežnik (oz mapo na strežniku). Te nastavitve lahko sicer urejate tudi sami preko spletnega vmesnika Ajenti, v modulu apache.

31. Ali je na virtualnem strežniku lahko več spletnih aplikacij?

Da. V primeru, da gre za več aplikacij, je potrebno vsako postaviti v svojo mapo znotraj /var/www/html in z dopisom Arnesu sporočiti, na katero mapo naj kaže katera domena.

32. Ali lahko organizacija sama spremeni geslo za strežnik?

Da, preko odjemalca SSH (na primer Putty ali OpenSSH) se povežite na strežnik in spremenite geslo z ukazom “passwd”.

33. Kako se lahko spremeni pravice datotek?

Pravice se lahko spremeni s FTP programom (npr. Filezilla) ali z WinSCP-jem. Prav tako lahko pravice datotek spremenite preko odjemalca SSH (na primer Putty ali OpenSSH). Povežite se na strežnik in pravice posamezne datoteke ali mape spremenite z ukazom “chmod”. Pravice in lastništvo lahko urejate tudi z spletnim vmesnikom Ajenti.

34. Kako se lahko spremlja porabo prostora na strežniku?

Porabo prostora na strežniku je mogoče spremljati preko odjemalca SSH (na primer Putty ali OpenSSH), preko katerega se povežite na strežnik in poglejte zasedenost prostora z ukazom “df -h”. Razpoložljivost prostora je vidna tudi v nadzorni plošči vmesnika Ajenti.

35. Ali Arnes lahko na strežnik namesti dodatne module, ki jih za svoje delovanje potrebujejo spletne aplikacije?

Ne. Na strežnikih GVS uporabnik nima “root” dostopa.

36. Organizacija bi sama rada urejala sistemske datoteke. Ali je to mogoče?

Lastnika vseh sistemskih datotek sta uporabnika “apache” oziroma ” root”, kar zagotavlja večjo integriteto celotnega sistema. Sprememba sistemskih nastavitev ni možna.

Pomoč uporabnikom

01 479 88 00
(delavniki, 8:00–20:00)