Ena od največjih neprijetnosti, ki so povezane z delom z računalnikom, je izguba datotek ali dokumentov. Do izgube lahko pride zaradi različnih vzrokov. Med najbolj pogostimi so napadi s kriptovirusi, mehanske okvare in pogosto tudi lastna nerodnost. Ko je datoteka izgubljena, jo je zelo težko ali celo nemogoče ponovno obnoviti. Enako velja za spletno pošto, kjer lahko zaradi lastne nepremišljenosti prehitro izbrišete pomembno sporočilo.
Pred neprijetnimi okoliščinami se lahko preprosto zavarujete tako da poskrbite za varnostne kopije datotek ali dokumentov. Izdelava teh je preprosta. Gre za kopiranje datotek, ki jih shranite na drugo mesto, ki se ne nahaja na vašem računalniku. Za izdelavo in obnavljanje varnostnih kopij ste odgovorni sami, saj gre za zaščito vaših lastnih datotek ali dokumentov.
Na voljo so različne rešitve, kam lahko spravite vaše varnostne kopije. Prva možnost je, da kopijo podatkov ustvarite na zunanjem disku ali ključu USB. Moramo izpostaviti, da je potrebno po kopiranju ključ USB ali zunanji disk odklopiti iz računalnika. V kolikor je namreč naprava še vedno priključena na računalnik, lahko kriptovirus še vedno zašifrira podatke in vam takšna varnostna kopija ne bo koristila. Druga možnost je, da datoteke shranite v oblak. V kolikor je vaš računalnik tarča napada s kriptovirusom, lahko sami povrnete datoteke, ki jih imate shranjene v oblaku. V večini primerov so vam na voljo različice datotek za preteklih 30 dni. Prav tako imate na ta način shranjene datoteke še na enem mestu, če se zgodi tehnična napaka, kot je odpoved trdega diska, ali pa če po nesreči izbrišete datoteke na njem. Priporočamo, da ustvarite dve varnostni kopiji na dveh različnih lokacijah. Tako se izognete neprijetnostim, če se ena kopija izgubi. Kopije ustvarjajte sproti, saj ni dovolj, da za njih poskrbite le enkrat letno. Na ta način boste imeli vedno pri roki zadnje različice svojih dokumentov.
Pri spletni pošti največ težav povzroča hitro dokončno brisanje pošte, ki ste jo prejeli. Ko enkrat iz mape »smetnjak« izbrišete sporočilo, je izgubljeno za vedno. Glede na to, da so velikosti predalov po nekaj GB, na Arnesu celo 20 GB, tako praktično nimate razloga, da bi pošto brisali, če ste jo prejeli od znanega pošiljatelja. Prav tako odjemalci pošte omogočajo, da si prejeta sporočila razvrstite v različne mape. Na ta način se lahko izognete neprijetnostim ob izbrisani pošti, urejen poštni predal pa vam omogoča tudi lažje delo s spletno pošto.
Ustvarjanje in vzdrževanje varnostnih kopij od vas ne zahteva velikega napora, je enostavno in prihrani mnogo slabe volje. V kolikor ste dosledni in jih obnavljate v določenih časovnih intervalih, ste zavarovani proti neprijetnostim, ki so povezane z izgubo datotek in dokumentov.
Preberite še:
01 479 88 00
(delavniki, 8:00–16:00)